Kotitiedote 8.5.2019

KOULUARVIOINTIKYSELY HUOLTAJILLE

Kouluarviointikysely huoltajille on avattu Wilmaan. Viimeinen päivä vastata kyselyyn on sunnuntai 19.5. Arviointikyselyn avulla saamamme palaute on tärkeää koulun toiminnan kehittämisen kannalta, joten toivomme, että mahdollisimman moni kävisi kyselyyn vastaamassa.

LUOKKAJAOT LUKUVUONNA 2019–2020

Koulumme oppilaiden vaihtuvuudesta johtuen perusryhmäjako tehdään jokaiselle lukuvuodelle erikseen. Luokkajakoon vaikuttavat oppilaan opiskelun järjestämiseen liittyvät tekijät sekä muutamat lukujärjestystekniset seikat, kuten kielivalinnat, katsomusaine ja valinnaisaineet. Luokkajako tehdään luokanopettajien ja -ohjaajien, erityisopettajien ja opiskeluhuoltohenkilöiden yhteistyönä.

ASIALLINEN PUKEUTUMINEN

Ilmojen lämmetessä koulu haluaa muistuttaa kouluun soveltuvasta asiallisesta pukeutumisesta. Pukeutuminen on osa hyviä tapoja ja hyvän käytöksen tarkoituksena on ottaa toiset huomioon. Uimarannalle soveltuvat vaatteet eivät välttämättä sovellu kouluun.

Joillakin oppitunneilla, kuten liikunnassa, käsityössä ja kotitaloudessa, voidaan oppilaiden pukeutumiselle turvallisuus- tai hygieniasyistä asettaa tiettyjä vaatimuksia.

HENKILÖKUNNAN KOKOUS KESKIVIIKKONA 22.5.

Henkilökunnan kokous on keskiviikkona 22.5. klo 15.00 alkaen, minkä vuoksi oppilaiden ja opiskelijoiden koulupäivä päättyy viimeistään klo 14.40.

9. LUOKKIEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNOLOGINEN KOULUTUS JA TET-PÄIVÄT

9. luokkalaisille järjestetään jatko-opintoihin valmistava tvt-koulutus 20.–22.5. koululla. Koulupäivien pituus tvt-koulutuksen aikana on 9.luokkalaisilla klo 9.45–13.00.

Tvt-koulutuksen jälkeen 9. luokilla alkaa työelämään tutustumisjakso (tet) 23.–29.5.

ESIOPETUKSEN JA 1.–8. LUOKKIEN HYVINVOINTIPÄIVÄT 27.–29.5.

Hyvinvointipäivinä oppilailla on heidän omien toiveidensa mukaista toimintaa klo 9.45–13.00.

Kaikkien luokkien osalta tarkemmat aikataulut ja ohjelma tulevat omalta luokanopettajalta tai -ohjaajalta.

Iltapäiväkerho toimii normaalisti, mutta muita kerhoja ei pidetä.

Kotiväki on lämpimästi tervetullut osallistumaan hyvinvointipäivien ohjelmaan. Mikäli sinulla on ajatuksia ja ideoita, joita haluaisit huollettavasi luokan kanssa hyvinvointipäivinä toteuttaa, ota yhteyttä luokanopettajaan tai -ohjaajaan.

TORSTAI 30.5. RETKIPÄIVÄ

Oppilaat ja opiskelijat tekevät retken erikseen ilmoitettuihin kohteisiin. Luokanopettajat, luokanohjaajat ja ryhmänohjaajat tiedottavat retkipäivän aikataulusta ja ohjelmasta oman luokkansa osalta.

Retkipäivänä ei ole iltapäiväkerhoa eikä muita kerhoja.

PERJANTAI 31.5.

Perjantaina 31.5. koulupäivän pituus on klo 9.45–13.00. Osa oppilaista on kevätjuhlan kenraaliharjoituksissa ja loput oppilaat ovat koululla oman luokanopettajan/luokanohjaajan kanssa.

KEVÄTJUHLAT 1.6.

Esi- ja perusopetuksen sekä lukiokoulutuksen lukuvuoden päättymistä juhlitaan lauantaina 1.6.2019.

Klo 10.00 on esiopetuksen ja vuosiluokkien 1–6 kevätjuhla ja klo 12.00 vuosiluokkien 7–9 sekä lukion kevätjuhla. Juhlapaikka on hotelli Las Palmerasin España-sali.

Koulu haluaa muistuttaa, että huoltajien juhlassa ottamat valokuvat ja videot, joissa näkyy tunnistettavana muita kuin oma huollettava, on tarkoitettu vain yksityiseen käyttöön.

TODISTUKSET

Jos oppilas/opiskelija ei osallistu kevätjuhlaan, voi todistuksen noutaa koulun kansliasta 3.6. alkaen juhannukseen asti ja uudelleen 1.8. alkaen. Jos oppilas/opiskelija lähtee Suomeen ennen kevätjuhlaa eikä palaa enää kouluumme, postitetaan todistus. Pyydämme, että huoltajat tai oppilas/opiskelija huolehtivat siitä, että kansliassa on oikea Suomen osoite ja ilmoittavat mahdolliset muutokset.

Koulun vanhempainyhdistys järjestää kirpputorin torstaina 16.5. klo 13.30-16.30 pääkoulun pihalla.

Tule ostoksille ja myymään! Myyntipöytä on oppilaiden perheille ilmainen, muille 10 euroa.

Varaukset Ritva Pekkaselle, Whatsapp +358 50 338 9770.