KOTITIEDOTE 29.3.2022

Hyvä kotiväki,

Kevät on jo pitkällä ja viimeinen jakso alkamassa parin viikon sisällä. Kevään myötä koronarajoituksia on purettu ja koteja on rajoitusten muuttumisista tiedotettu erillisillä Wilma-tiedotteilla. Toivomme kaikille aurinkoista kevättä!

Koronatiedotettavaa

Junta de Andalucian päätöksen mukaan terveysviranomaiset eivät enää määrää karanteeneja tai eristystä koronapositiivisille tai altistuneille. Tämän seurauksena oppilaalla ei ole enää mahdollisuutta jäädä etäopetukseen eikä sitä koulun puolesta enää tarjota.

Muistutamme kuitenkin koteja, että kipeänä ei kouluun saa tulla. Jos lapsi tai nuori sairastuu, jää hän kotiin ja palaa kouluun vasta terveenä. Erillisiä koronatestejä ei enää tarvitse tehdä eikä koronapositiivisuudesta tarvitse ilmoittaa koululle.

Mahdollisessa koronatapauksessa toimitaan terveysviranomaisten suositusten mukaan. Tällä hetkellä suositus on se, että jos lapsella tai nuorella todetaan oireeton korona, jää hän kotiin ja vointia tarkkaillaan parin vuorokauden ajan.

Maskipakko on edelleen voimassa ja kaikki tauteja ennaltaehkäisevä toiminta on suositeltavaa.

Ajankohtaisia asioita ja tapahtumia:

Kevään 2022 ylioppilaskirjoitukset

Keskiviikkona 30.3.2022 on kevään ylioppilaskokeiden viimeinen koe (reaali II)

9.-luokkien TET

9-luokkalaiset ovat työelämäjaksolla 28.3.-1.4. 2022

Vanhojentanssit to 31.3.2022

Torstaina 31.3.2022 juhlimme vanhojentansseja koko koulun kera päivällä ja illalla on vanhoilla omat tanssit kotiväelle.

Alaluokat seuraavat tansseja koulupäivän aikana eikä koulupäivään tule muutoksia.

Yläluokat ja lukiolaiset siirtyvät Alvaron puistoon seuraamaan tansseja siten, että 7.-luokkalaisten koulupäivä päättyy viimeistään klo 14.35 paikanpäällä ja oppilaat siirtyvät tansseista suoraan koteihin. 8.-luokkalaisilla koulupäivä jatkuu lukujärjestyksen mukaisesti koululla.

Lukion arviointiviikko pe 1.4.-6.4.2022

5. jakso 11.4.-4.6.2022

Pääsiäisloma 14.4.-15.4.2022

Keskiviikkona 27.4.2022 koulupäivä päättyy viimeistään klo 14.00

Keskiviikkona 27.4. henkilöstökokouksen vuoksi koulupäivä päättyy viimeistään klo 14.00. Lukiolaisilla on itsenäistä opiskelua. Iltapäiväkerho toimii normaalisti

Perjantaina 29.4.2022 vappurieha

Perjantaina juhlitaan vappuriehaa, luokanopettajat ja –ohjaajat tiedottavat oman luokkansa ohjelmasta ja erikoisaikatauluista koteja erillisellä viestillä.

5. jakson lukujärjestykset

5. jakso alkaa 11.4.2022. Oppilaiden ja opiskelijoiden uudet lukujärjestykset näkyvät Wilmassa viimeistään viikkoa aikaisemmin.

Keittiön tervehdys koteihin

Tämänkin lukuvuoden olemme toimineet kouluruokalassamme Covid19- säännösten puitteissa. Tiukan aikataulutuksen, uutteran desinfioinnin ja altistuneiden jäljityksen myötä olemme onnistuneet minimoimaan oppilaiden Covid19-tartuntoja hyvin.

Lähes koko syyslukukauden jaoimme ruoka-annokset jokaiselle pleksin takaa, jolloin ruokailijalla oli mahdollisuus pyytää tai näyttää minkäkokoisen annoksen hän halusi.

Joulun aikaan saimme palata buffet-ruokailuun, jolloin oppilailla ja opiskelijoilla on ollut mahdollisuus ottaa itse sopiva määrä haluamaansa ruokaa. Vaihtoehtona on aina myös kasvisruokaa sekä erityisruokavaliot. Pöydästä löytyy päivittäin pääruoan lisäksi salaatteja sekä lisäkekasviksia, jotka ovat kaikkien ruokailijoiden saatavilla. Salaatteja saa halutessaan höystää mm. erilaisilla siemenillä ja kastikkeella.

Covid19 lisäksi haasteita on aiheuttanut raaka-aineiden toimitusongelmat, joista huolimatta, joka päivä on pystytty tarjoamaan ruokalistassa ”luvattua” ruokaa.

Koulumme 30-vuotisjuhlavuoden kunniaksi olemme tarjonneet ylimääräisiä jälkiruokapäiviä pitkin vuotta, jonka ruokailijat ovatkin ottaneet ilolla vastaan.

Haastavasta vuodesta huolimatta päiviämme piristävät ihanat oppilaat ja opiskelijat, joilta saammekin usein suoraa palautetta niin hyvässä kuin huonossakin. Toteutimme kouluruokailua koskevan kyselyn 2.3. luokan/ryhmänohjaajantunnilla, johon jokaisella oppilaalla oli mahdollisuus vastata itsenäisesti ja anonyymisti.

Saimme vastauksia alakoulusta 36 kappaletta, yläkoulusta 79 kappaletta ja lukiosta 43 kappaletta

Kouluravintolamme sai yleisarvosanaksi asteikolla 4-10:

Alakoululta 7,8

Yläkoululta 8,1

Lukio 9,0

Saimme kyselyn vastauksista valtavasti uusia ideoita tuleviin ruokalistoihin.

Selvä kehityskohde löytyi vastaajien mukaan vaikutusmahdollisuuksista ruokalistaan.  Nyt kun Covid-19-rajoitukset antavat myöden, niin kouluravintola palauttaa palautepostilaatikon oppilaiden ja opiskelijoiden käyttöön.

Olemme myös toteuttaneet toiveruoka-kyselyn. Kyselyssä oppilaat ja opiskelijat saivat vastata itsenäisesti ja anonyymisti heidän lempi liharuoan, kasvisruoan, salaatin, jälkiruoan jne. Toiveruokaviikkoa vietetään 18.4.-22.4., jolloin tarjoilemme kyselyn perusteella enemmistön lempiruokia.

Ruokalista on aina nähtävillä koulumme kotisivuilla.

Pyrimme jatkossakin tekemään kaikkemme maistuvan, monipuolisen ja vaihtelevan kouluruoan eteen. Oppilaiden/opiskelijoiden ja henkilökunnan hymyt, ”hyvää päivää keittiön väki” ja ”kiitos hyvästä ruoasta” huudahdukset lämmittävät mieltämme joka päivä. Kouluravintolassa on ilo valmistaa ruokaa! ❤️

Terveisin,

Antti, Tina, Ana-Maria, Pia ja Ana