Kotitiedote 25.10.2018

HENKILÖKUNNAN KOKOUS MAANANTAINA 29.10.

Henkilökunnan kokous järjestetään maanantaina 29.10. klo 15.00 alkaen, jonka vuoksi oppilaiden ja opiskelijoiden koulupäivä loppuu viimeistään klo 14.40. Muistakaa noutaa oppilaat heti klo 14.40, sillä koululla ei ole valvontaa koulupäivän jälkeen pihaan jääville oppilaille. Iltapäiväkerho järjestetään normaalisti, mutta muita kerhoja ei pidetä.

KESKIVIIKON 31.10. HALLOWEEN -HERKKUKIOSKI

Oppilaskunta järjestää keskiviikkona 31.10. Halloween -tapahtumaa koululla ja poikkeuksellisesti keskiviikkona ei järjestetä normaalia välipalakioskia, vaan herkkukioski. Herkkukioskia varten tulee ottaa omaa rahaa mukaan, jos haluaa ostaa herkkuja.

TORSTAI 1.11. PYHÄINPÄIVÄ

Torstai 1.11. on pyhäinpäivä ja vapaapäivä koulusta.

KOULUKUVAUS

Aurinkorannikon suomalaisella koululla järjestetään luokka- ja muotokuvaukset keskiviikkona 7.11. ja torstaina 8.11.2018. Esikoululaisille, oppilaille ja opiskelijoille jaetaan keskiviikkona 31.10. ennakkotilauslomakkeet, jotka palautetaan valokuvaajalle täytettynä valokuvauksen yhteydessä. Muotokuvia valokuvaaja EI VOI OTTAA, jos oppilaalla ei ole täytettyä ja allekirjoitettua ennakkotilauslomaketta mukana.

Tarkemmat kuvausajat ilmoitetaan Wilmassa ja koulun ilmoitustaululla. Haluamansa kuvan voi valita kuvauksen jälkeen sähköpostiin tulevan linkin kautta. Kuvat toimitetaan koululle.

KESTÄVÄ KEHITYS

Koulumme seuraava Keke-tori järjestetään to 15.11 klo 13-15.00 koulun pihalla. Keke-torille voi tuoda tavaraa vaihtoon tai lahjoittaa myyntiin. Tuotot Keke-torilta menevät koulun oppilastoimintaan sekä kummilapsille Hondurasiin. Tervetuloa!

WILMA-MERKINTÖJEN KEHITTÄMINEN

Poissaolomerkintöjen lisäksi koulumme Wilma mahdollistaa erilaisten käyttäytymiseen ja työskentelyyn liittyvien merkintöjen antamisen. Merkinnöistä käydään parhaillaan keskustelua sekä oppilaiden että opettajien kanssa. Tämän syksyn aikana mietimme, onko merkintöjä mahdollista kehittää edelleen niin, että kodin ja koulun yhteydenpito ja huoltajien saama palaute lapsensa ja nuorensa opiskelusta entisestään tehostuisi. Koulu pyytää huoltajien mielipiteitä nykyisistä merkinnöistä sekä ideoita ja ajatuksia mahdollisista muutoksista. Kommentit lähetetään apulaisrehtori Anita Wegner-Heinäselle anita.wegner-heinanen@suomalainenkoulu.net.

VANHEMPAINYHDISTYS TIEDOTTAA

Vanhempainyhdistyksen perinteiset joulumyyjäiset järjestetään torstaina 29.11. klo 14-18 pääkoululla monitoimitilassa. Myyjäisvalmisteluissa tarvitaan kotiväen apua. Lisätietoja seuraavassa kotitiedotteessa.