Kotitiedote 22.11.2018

OPISKELU KOULUSSA KEVÄTLUKUKAUDELLA 2019

Jos oppilas/ opiskelija on ilmoitettu koko lukuvuodeksi kouluun, ja opiskeluaika muuttuu, tästä täytyy välittömästi ilmoittaa kansliaan ja täyttää eroilmoitus. Jos oppilas on ilmoitettu koko lukuvuodeksi, mutta hän opiskelee koulussa vain syyslukukauden, varausmaksua ei palauteta.

TORSTAI 29.11.

Järjestämme kaikille perusopetuksen luokille sekä esikoululaisille suunnatun yrittäjyyden teemailtapäivän torstaina 29.11. klo 11.45-14.00, joten koulupäivä päättyy kaikilla oppilailla klo 14. Aamupäivän ohjelma on lukujärjestyksen mukainen, poikkeuksena esiopetus ja 3.luokka. Esiopetuksen lapsien sekä 3. luokan oppilaiden koulupäivä alkaa kyseisenä päivänä poikkeuksellisesti vasta klo 9.45 ja päivä loppuu, kuten muillakin oppilailla, klo 14.00. Tarvittaessa esiopetuksen lapsi tai 3.luokan oppilas voi tulla aamulla aamupäiväkerhoon (tarpeesta tulee ilmoittaa etukäteen omalle opettajalle).

Iltapäiväkerho alkaa koulupäivän päättymisen jälkeen klo 14.00. Kerhoja ei pidetä tänä iltapäivänä.

3. JAKSO

3. jakso alkaa maanantaina 3.12. Perusopetuksen lukujärjestys saattaa muuttua 2. jakson lukujärjestyksestä jonkin verran, joten tarkistakaa lukujärjestys Wilmasta.

ITSENÄISYYSPÄIVÄN MUISTAMINEN

Oppilaat ja opiskelijat osallistuvat keskiviikkona 5.12. pieneen itsenäisyyspäivän tilaisuuteen koulun monitoimitilassa.
Päivä on lukujärjestyksen mukainen sekä sisällöltään että pituudeltaan.

TORSTAI 6.12. ITSENÄISYYSPÄIVÄ

Torstai 6.12. on vapaapäivä koulusta.

KAVERI TUTUSTUMASSA KOULUUN

Oppilaalla/opiskelijalla voi olla kaveri mukana oppitunneilla yhden päivän ajan, mutta siitä pitää sopia etukäteen apulaisrehtori Wegner-Heinäsen kanssa. Mikäli kaveri haluaa ruokailla, se on mahdollista maksamalla 4 euroa suoraan kouluravintolaan.

KERHOTOIMINTA

Koulun kerhot jatkuvat samaan aikaan myös 3. jaksossa, jos ei siitä erikseen muuta tiedoteta. Kerhoista tiedotetaan Wilman kautta. Osa kerhoista on päätetty lopettaa vähäisen osallistujamäärän vuoksi ja niistä on tiedotettu myös Wilmassa.

KOULUKUVAT

Koulukuvat otettiin 7.— 8.11. Koulukuvista lähetetään lähiaikoina viesti sähköpostiosoitteeseen, jonka huoltaja antoi koulukuvaus-lomakkeella. Viestissä on linkki sivulle, jossa voi valita/ vahvistaa haluamansa koulukuvat. Kuvia ei lähetetä, jos niitä ei ole vahvistettu. Kaikki tilatut kuvat lähetetään koululle, josta ne jaetaan oppilaiden/ opiskelijoiden mukana koteihin.

JOULUVIIKON AIKATAULUT

Keskiviikkona 19.12. koulupäivä on lukujärjestyksen mukainen kaikilla, mutta päättyy viimeistään klo 14.10. Joulujuhlaillan 19.12. pituus on kaikilla klo 18-21. Huoltajat ovat tervetulleita juhlaosuuteen, josta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin.

Perjantaina 21.12. koulu alkaa kaikilla lukujärjestyksen mukaisesti ja päättyy klo 13.

7.LK TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN

7.luokkalaisten yhden päivän mittainen työelämään tutustuminen on maanantaina 14.1.2019. Oppilaanohjaaja Anne Rautaparta informoi oppilaita ja huoltajia erillisellä tiedotteella.

VANHEMPAINYHDISTYS TIEDOTTAA

Vanhempainyhdistys järjestää joulumyyjäiset torstaina 29.11. klo 14-18 pääkoululla monitoimitilassa. Myynnissä on muun muassa erilaisia käsitöitä, koruja, kukkia ja joululaatikoita sekä muita jouluherkkuja. Koulun 9. luokan oppilaat järjestävät herkkukahvilan. Joulupukki myös vierailee myyjäisissä.

KOULUPIHALLA LIIKKUMINEN

Huoltajien toivotaan odottavan oppilaita portin ulkopuolella. Otattehan huomioon, että portin läheisyydessä on varsinkin koulun alkamis- ja päättymisaikoihin ruuhkaa. Odotattehan sivummalla, jotta oppilaat pääsevät kulkemaan hyvin ja turvallisesti portista.