KOTITIEDOTE 19.10.2021

Syyslukukauden aikatauluja ja tapahtumia

• Ke 20.10.2021 lukion uusintakuulustelu klo 16-19
  • Pe 29.10.2021 Halloween-teemapäivä Oppilas- ja opiskelijakunta järjestää perjantaina halloween-teemaa 29.10. yksi oppitunti on varattu Halloween-teemalle. Oppilaat ja opiskelijat suunnittelevat yhdessä tunnin ohjelmaa muun muassa oppilas- ja opiskelijakunnan hallituksen antamisen ideoiden pohjalta. Oppilaat ja opiskelijat voivat pukeutua teeman mukaisesti niin halutessaan. On huomattava, että omia herkkuja ei saa tuoda kouluun. Ruokailun yhteydessä on tarjolla teemaan sopivaa jälkiruokaa.
  • Ma 1.11.2021 Vapaapäivä
  • Ke 17.11.2021 henkilökunnan kokous klo 14.45. Henkilö- ja opettajakunnan kokouksen vuoksi oppilaiden koulupäivä keskiviikkona 17.11.2021 päättyy viimeistään klo 14.35. Luokiolaisilla ei ole lähiopetusta klo 14.35 alkaen, mutta opettajat voivat antaa heille itsenäistä työskentelyä. Iltapäiväkerho toimii normaalisti.
  • La 27.11.2021 koulupäivä klo 10-13
  • Ma 29.11.2021 3. jakso alkaa
  • Pe 3.12.2021 Itsenäisyyspäiväjuhla: Koulupäivä perusopetuksessa sekä lukiossa päättyy viimeistään klo 13.00. Iltapäiväkerho toimii normaalisti
  • Pe 3.12.2021 Syksyn ylioppilasjuhla lukiolla klo 13.00: juhlaan osallistuvat lakitettavat ja heidän kutsuvieraansa
  • Ma 6.12.2021 Itsenäisyyspäivä vapaa
  • Pe 10.12.2021 7. lk työelämääntutustuminen
  • Pe 17.12.2021 joulujuhlapäivä. Syyslukukauden viimeinen koulupäivä, aikataulu tarkentuu myöhemmin

Koronakäytänteitä:

• Lukuvuosi jatkuu edelleen samoin koronarajoituksin kuin elokuun alussa
  • Koulussa on maskipakko ja jos oppilas ei huolehdi maskin oikeasta ja asiallisesta käytöstä, voidaan hänen koulupäivänsä keskeyttää. Lukiolaiset ohjataan kotiin, jos maskia ei käytetä.
  • Kipeänä tai oireisena ei saa tulla kouluun
  • Vesiautomaatit on otettu käyttöön ruokalan edustalla ja monitoimitilassa. Oppilaat voivat tulla täyttämään vesipullon opettajan valvonnassa ja hänen määrittämänä aikana. Vesiautomaatteja käytettäessä käsihygieniasta on huolehdittava erityisen hyvin. HUOM! Oppilaiden pitää tuoda mukanaan sellainen juomapullo, jonka voi avata ja täyttää siten, että suuosa ei osu vesiautomaattiin.
  • Nyt kun vesiautomaatit ovat käytössä, uusia vesipulloja EI ENÄÄ JAETA oppilaille. Jokaisen oppilaan ja opiskelijan on tuotava mukanaan oma vesipullo kouluun tullessaan.

Autoilusta ja oppilaiden kyyditsemisestä kouluun:

• Noudattakaa alueen liikennenopeuksia kyyditessänne lapsianne kouluun. Nyt on ollut muutama vaaratilanne autojen kaahatessa kapeilla kaduilla.

Poissaolokäytänteet:

• Selvittäkää yksittäisten tuntien poissaolot etukäteen Wilma-viestillä aineenopettajalle.
  • Muistattehan, että jos anottujen poissaolojen yhteenlaskettu määrä ylittää lukukaudessa 10 päivää, loma pitää anoa rehtorilta. Yli 10 päivän poissaoloihin pitää olla erityisen painavat perusteet.