Kotitiedote 18.3.2019

HENKILÖKUNNAN KOKOUS TORSTAINA 21.3.

Henkilökunnan kokous on torstaina 21.3. klo 15.00 alkaen, minkä vuoksi oppilaiden ja opiskelijoiden koulupäivä loppuu viimeistään klo 14.40. Koululla ei ole valvontaa koulupäivän jälkeen pihaan jääville oppilaille. Iltapäiväkerho järjestetään normaalisti, mutta muita kerhoja ei pidetä.

KOULUTERVEYSKYSELY

Koulumme osallistuu 1.3.–30.4.2019 järjestettävään valtakunnalliseen kouluterveyskyselyyn, josta vastaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL). Kouluterveyskysely tuottaa monipuolista seurantatietoa lasten ja nuorten hyvinvoinnista, terveydestä, koulunkäynnistä ja avun saannista. Kouluterveyskyselyllä seurataan myös opiskeluhuollon toteutumista ja kehittämistarpeita.

Kyselyyn osallistuvat perusopetuksen 4. ja 5. vuosiluokan oppilaat ja heidän huoltajansa, perusopetuksen 8. ja 9. vuosiluokan oppilaat sekä lukiokoulutuksen 1. ja 2. vuoden opiskelijat. Oppilaat ja opiskelijat osallistuvat kyselyyn oppitunnin aikana osana normaalia koulutyötä. Kysely on vapaaehtoinen, mutta jokaisen osallistuminen kyselyyn on tärkeää, jotta lasten ja nuorten hyvinvoinnista saadaan mahdollisimman kattava ja totuudenmukainen kuva. Kyselyssä ei kysytä nimiä tai henkilötietoja. Halutessaan huoltaja voi kieltää alaikäisen lapsensa osallistumisen kyselyyn ilmoittamalla siitä terveydenhoitaja Petriina Thomander-Salinille.

Lisätietoja kouluterveyskyselystä:

Vastaava tutkija Nina Halme, infopuhelin klo 8.00–16.00, p. 029 524 6082

kouluterveyskysely@thl.fi ja www.thl.fi/kouluterveyskysely

MARKO JANTUSEN LÄPI HELVETIN -LUENTO TIISTAINA 9.4.

Yksi osa koulumme ehkäisevää päihdetyötä ja päihdekasvatusta on koulun ulkopuolisten vierailijoiden luennot. Ex-huippukiekkoilija Marko Jantunen on kiertänyt Suomen kouluissa kertomassa kokemuksistaan päihderiippuvaisen elämästä. Marko Jantunen tulee pitämään Läpi helvetin -luentonsa meidän koulussa tiistaina 9.4. Luennolle osallistuvat perusopetuksen 5.–9. luokat sekä lukio.

Samana iltana klo 18.00 järjestetään päätalolla noin tunnin mittainen tilaisuus, jossa Marko Jantunen luennoi huoltajille.

KEVÄTJUHLAT 1.6.

Esi- ja perusopetuksen sekä lukiokoulutuksen lukuvuoden päättymistä juhlitaan lauantaina 1.6.2019. Lasten, oppilaiden ja opiskelijoiden suuren määrän vuoksi pidämme kaksi juhlaa, klo 10 ja klo 12. Juhlan kesto on alle kaksi tuntia. Luokkien ja ryhmien jako eri juhliin tarkentuu myöhemmin. Ylioppilasjuhlaa vietetään klo 12 alkavassa juhlassa. Juhlapaikka on hotelli Las Palmerasin España-Sali.

LUKUVUODEN 2019–2020 OPPITUNNIN PITUUS JA KOULUPÄIVÄN ALKAMISAIKA

Kotiväelle suunnatun kyselyn vastausten ja tämän lukuvuoden kokemuksen pohjalta ensi lukuvuonna oppiaineet edelleen jaksotetaan myös perusopetuksen puolella. Oppitunnit ovat pääsääntöisesti 75 minuutin mittaisia. Valinnaisaineiden oppitunnit kestävät 90 minuuttia.

Yläkoulun valinnaisaineiden aamutunnit voivat alkaa klo 8.15. Muutoin perusopetuksessa ja lukiossa koulupäivä alkaa aikaisintaan klo 8.30. Koulupäivän tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.

VANHEMPAINYHDISTYKSEN RETKIPÄIVÄ

Vanhempainyhdistyksen järjestämään retkipäivään lauantaina 23.3. ei oteta enää ilmoittautumisia vastaan. Mahdolliset perumiset (aiheeton peruminen 20e/perhe) ja lisätietoja: Vanhempainyhdistys/Hanne Laitinen, puh. 693 499 031, hannemaarit.laitinen@gmail.com