KOTITIEDOTE 16.9.2019

TORSTAINA 19.9.

Kuten tapahtumakalenterissa on ilmoitettu, opettajakunnan koulutusiltapäivän vuoksi opetus päättyy torstaina 19.9 seuraavasti: esiopetus – 8.lk klo 13.00, 9.lk klo 13.05, lukiokoulutus klo 13.10

Muita kerhoja ei pidetä, iltapäiväkerho toimii normaalisti.

PÄÄTALON KIRJASTOSSA AVOIMIEN OVIEN PÄIVÄ PERJANTAINA 20.9. KLO 9-14.

Luokat vierailevat kirjastossa erillisen aikataulun mukaisesti. Kirjastovierailun aikana oppilaat tapaavat uusia kirjastovapaaehtoisia, tutustuvat kirjauutuuksiin ja pääsevät lainaamaan kirjoja. Oppilailla on mahdollisuus toivoa kirjoja ja ideoida kirjastoimintaa sekä vaikuttaa kirjaston sisustamiseen.

6.–9. LUOKKIEN KOTIVÄENILTA TIISTAINA 24.9.
Lämpimästi tervetuloa 6.–9. luokkien kotiväeniltaan tiistaina 24.9.2019 klo 18.00 pääkoululle.

Klo 18.00 alkaen huoltajat kiertävät tunnin ajan teema- ja toimintapisteissä, joissa oppilaat ja koulun aikuiset esittelevät koulun eri toimintoja. Samalla huoltajilla on mahdollisuus tutustua toisiinsa ja koulun henkilökuntaan.

Klo 19.00 siirrytään luokkakohtaiseen tilaisuuteen omaan kotiluokkaan, jossa luokanopettajan tai luokanohjaajan johdolla keskustellaan koulun käytänteistä ja oppilaiden koulunkäyntiin liittyvistä asioista.

KODIN JA KOULUN PÄIVÄ PERJANTAINA 27.9.

Perjantaina 27.9. vietämme Kodin ja koulun päivää. Huoltajat ovat tervetulleita tutustumaan kouluun ja seuraamaan opetusta. Oppilaiden koulupäivä noudattaa normaalia perjantain lukujärjestystä. Lukion opiskelijoilla on menossa arviointiviikko.

Klo 9.30–10.30 päätalon ala-aulassa on oppilaskunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteisesti järjestämä kahvitarjoilu.

Klo 10.00–13.00 luokissa on avoimet ovet, eli olette tervetulleita seuraamaan opetusta.

Klo 10.00–13.00 monitoimitilassa järjestetään harrastusmessut, jossa pääasiassa oppilaat esittelevät harrastusmahdollisuuksia Fuengirolassa ja lähialueilla. Mukana on myös muutama harrastustoimintaa järjestävä taho.

2. JAKSO

2. jakso alkaa keskiviikkona 2.10. 2. jakson lukujärjestykset ovat nyt nähtävillä Wilmassa.

ODOTUSTUNNIT
Koulu muistuttaa, että mikäli oppilaat odottavat koulupäivän jälkeen kerhoja, niin odotustuntien aikana koulun pihalla ei ole valvontaa. Jos oppilas poistuu portin ulkopuolelle odotustuntien aikana, koulun vakuutus ei ole voimassa.

AUTOJEN PYSÄKÖINTI

Muistutamme edelleen, että koulun portin eteen ei saa pysäköidä autoa eikä myöskään pysähtyä ottamaan lapsia kyytiin. Portin edusta pidetään täysin vapaana autoista. Kun pysäköi autonsa kadun varteen, on huolehdittava siitä, että auton renkaat eivät ole jalkakäytävällä.

ENNAKKOTIETOA ESPANJAN TEEMAVIIKOSTA 29.–31.10.

Esi- ja perusopetuksessa vietetään Espanjan teemaviikkoa 29.–31.10. Tiistaina 29.10. ja keskiviikkona 30.10. esiopetuksen päivä on klo 9–13 ja vuosiluokkien 1–9 klo 9–14. Iltapäiväkerho toimii normaalisti, mutta muita kerhoja ei pidetä. Lukiossa opiskellaan lukujärjestyksen mukaisesti.

Torstaina 31.10. on esiopetuksen, perusopetuksen ja lukion retkipäivä klo 9–14. Retkipäivänä ei ole iltapäiväkerhoa eikä muita kerhoja.

Luokanopettajat, luokanohjaajat ja ryhmänohjaajat tiedottavat teemaviikosta ja retkipäivästä tarkemmin omilla tiedotteillaan lähempänä ajankohtaa.

VANHEMPAINYHDISTYS TIEDOTTAA

Koulumme vanhempainyhdistys on toiminut jo 17 vuotta! Se on järjestänyt vuosittain perheille mm. kevätretkiä esimerkiksi Sierra Nevadaan, jakanut stipendejä ja ottanut osaa koulun toimintaan. Varat kyseisiin toimintoihin on hankittu joulumyyjäisillä ja yhdistys on teettänyt myös vuosittain seinäkalenterin, jossa on jokaisen luokka-asteen kuva. Kalentereita myymällä yhdistys on saanut kassaansa kartutettua myös luokkien omiin retkiin.

Nyt yhdistyksen toiminta on vaarassa loppua.

Jos sinua kiinnostaa toiminta lastemme hyväksi, tule lukiolle (Avenida Finlandia 6-8) KESKIVIIKKONA 18.9. klo 18. Kokoonnutaan ja mietitään mitä voisimme tehdä yhdessä!

Jokainen huoltaja kuuluu automaattisesti vanhempainyhdistykseen, jäsenmaksua ei ole.

TERVETULOA!