KOTITIEDOTE 10.9.2021

1. JAKSON POIKKEUSAIKATAULUT

• Torstaina 16.9. on henkilöstön kouluttautuminen. Koulupäivä päättyy viimeistään 14.35
  • Keskiviikkona 29.9. on henkilöstön kouluttautuminen. Koulupäivä päättyy viimeistään 14.35, lukiolla vain aamupäivän kokeet.

YLIOPPILASKIRJOITUKSET

Syksyn 2021 ylioppilaskirjoitukset alkavat oman lukiomme osalta keskiviikkona 15.9. ja loppuvat maanantaina 27.9.

2. JAKSO

• 2. jakso alkaa torstaina 30.9.  2. jakson lukujärjestykset ovat nähtävillä Wilmassa viimeistään viikkoa aikaisemmin.
  • FERIALOMA 4.–8.10. Koulu viettää ferialomaa 4.-8.10. ja koulu on suljettuna tuon ajan.
  • Torstaina 14.10. on henkilökunnan kokous. Koulupäivä päättyy viimeistään 14.35.

OPPILAS- JA OPISKELIJAKUNTA

Oppilas- ja opiskelijakunnan toiminta on tärkeä osa koulun yhteisöllisyyttä. Oppilaskunnan muodostavat esiopetuksen lapset ja perusopetuksen oppilaat. Lukiossa opiskelijakunta muodostuu lukion opiskelijoista. Oppilaskunnan ja opiskelijakunnan tehtävänä on edistää oppilaiden ja opiskelijoiden yhteistoimintaa, vaikutusmahdollisuuksia ja osallistumista sekä lisätä kouluviihtyvyyttä.

Jokainen luokka ja ryhmä on valinnut (tai valitsee lähipäivinä) edustajan (lukiossa kaksi edustajaa) ja varaedustajan oppilaskunnan ja opiskelijakunnan hallitukseen. Tällä hetkellä toiminnan keskeisenä teemana on oman luokan tai ryhmän yhteisöllisyyden vahvistaminen sekä oppilaiden ja opiskelijoiden viihtyvyyttä parantavien keinojen löytäminen koronarajoitusten aikana.

KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ

Perinteisesti syyskuun viimeisenä perjantaina järjestetty Kodin ja koulun päivä pyritään järjestämään kevätlukukaudella, mikäli koronatilanne sen sallii.

Kodin ja koulun toimiva yhteistyö on erittäin tärkeää. Koska nyt emme voi kohdata koulun arjessa, toivomme kodin ja koulun yhteistyön toteutuvan muulla tavoin. Jos on huoli oppilaan/opiskelijan oppimisesta tai hyvinvoinnista, tai jos jokin seikka koulun toiminnassa mietityttää, ottakaa yhteyttä koulun henkilökuntaan mahdollisimman matalalla kynnyksellä.

Raija Cser on aloittanut 1.8.2021 koulun vastaavana kuraattorina. Häneen voi olla yhteydessä aina, kun herää huoli oppilaan tai opiskelijan koulunkäynnistä, jaksamisesta, kaverisuhteista tai ihan mistä vaan asiasta,  joka vaikeuttaa koulussa viihtymistä tai vaikuttaa oppilaan hyvinvointiin koulussa. Kuraattori on paikalla päivittäin klo 8-16, ja häneen voi ottaa yhteyttä wilmaviestillä, sähköpostitse raija.cser@suomalainenkoulu.net tai puhelimitse (+34) 603 488 570.

KESTÄVÄ KEHITYS

Koulussamme toimii kestävän kehityksen työryhmä, ja luokilta on valittu keke-oppilaat mukaan tukemaan kestävän kehityksen toimintaa. Toistaiseksi emme voi järjestää esimerkiksi jo perinteisiä keke-toreja, mutta keke-toimintaa toteutetaan pääosin luokissa hyvinvointiin ja ruokalassa ruokakasvatukseen keskittyen.

KOTIVÄENILLAT

Lukion 1. vuosikurssin kotiväenilta järjestetään maanantaina 20.9. klo 18.00. Ryhmänohjaaja laittaa tarkemman kutsun sekä Teams-linkin Wilman välityksellä.

Esi- ja perusopetuksen sekä lukion kotiväenillat pidetään etäyhteyksin syys-lokakuun aikana.

VANHEMPAINYHDISTYS TIEDOTTAA

Hyvää alkanutta syksyä kaikki huoltajat ja vanhemmat ja tervetuloa!

Vanhempainyhdistys käynnistelee pikkuhiljaa myös toimintaansa ja on pian aika pitää vuosikokous. Se järjestetään tänä vuonna maanantaina 20.9 klo.18.00, näillä näkymin Suomelan salissa. Tervetulokahvit ja tapakset n.klo 17.30 alkaen.

Pistäkää päivämäärä jo kalenteriin, muistuttelemme siitä vielä myöhemmin uudelleen!

Terveisin, Venla Lampén

Aurinkorannikon suomalaisen koulun vanhempainyhdistys

MASKIPAKKO

Espanjan viranomaismääräysten mukaan maskia on käytettävä siitä vuodesta lähtien, kun täyttää 6 vuotta. Koulussa on maskipakko esiopetuksesta lähtien. Koulun tiloissa ei voi olla ilman maskia muulloin kuin syödessä ja juodessa. Vapautus maskin käytöstä on mahdollista saada ainoastaan omalääkärin myöntämällä lääkärintodistuksella.