Ilmoittautuminen lukiokoulutukseen

Ilmoittautuminen lukuvuodelle 2024 – 2025 alkoi maanantaina 29.1.2024 klo 9 Espanjan aikaa. Ilmoittautuminen koskee yhtä lukuvuotta.

Ilmoittautuminen tehdään ainoastaan sähköisesti ilmoittautumislomakkeella. Sähköinen lomake on näkyvissä tämän sivun alareunassa.

Tästä pääset tutustumaan sähköisellä lomakkeella kysyttäviin tietoihin.

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee toimittaa viimeisin todistus/opintorekisteriote.

Ilmoittautumisen jälkeen koulutuksen järjestäjä tarkastaa Suomen väestötietojärjestelmästä opiskelijan kotikunnan Suomessa, kansalaisuuden ja äidinkielen. Opiskelupaikka voidaan vahvistaa vain niille opiskelijoille, joilla on väestötietojärjestelmään tallennetun tiedon mukaan kotikunta Suomessa ja Suomen kansalaisuus. Kotikuntavaatimus koskee koko koulussa opiskeltavaa aikaa.

Ilmoittautumisen yhteydessä on toimitettava mahdolliset oppimisen ja koulunkäynnin tukeen liittyvät asiakirjat.

Ilmoittautumisen ja liitteen/liitteiden toimittamisen jälkeen koulusihteeri toimittaa varausmaksulaskun (600 euroa/opiskelija) sähköpostitse. Ennen varausmaksulaskun lähettämistä perheen kaikki erääntyneet koulumaksut tulee olla maksettu. Varausmaksulaskun yhteydessä koulu tulee pyytämään alaikäisen opiskelijan huoltajaa toimittamaan Digi- ja väestötietovirastosta saatavan otteen väestötietojärjestelmään tallennetuista opiskelijan huoltajatiedoista sekä uskontokunnasta. Sekä suomalaisten että espanjalaisten viranomaismääräysten vuoksi tarvitsemme väestötietojärjestelmään kirjattujen huoltajien suostumuksen alaikäisen opiskelijan opiskeluun Aurinkorannikon suomalaisen koulun lukiossa.

Jos varausmaksua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, ilmoittautuminen raukeaa.

Varausmaksun maksamisen jälkeen koulusihteeri toimittaa koulumaksulaskun. Laskun eräpäivä tulee olemaan 2.4.2024. Kun varausmaksu ja koulumaksulasku on maksettu, pyydetty ote väestötietojärjestelmästä sekä mahdolliset oppimisen ja koulunkäynnin tukeen liittyvät asiakirjat on toimitettu, opiskelupaikka varmistetaan lähettämällä opiskelijaksiottopäätös.

Lukiomaksut 2023-2024

- 1. opiskeluvuoden lukuvuosimaksu on 2700 euroa.
- 2. opiskeluvuoden lukuvuosimaksu on 2700 euroa.
- Abivuoden tai 4. opiskeluvuoden maksu on 2200 euroa.

- Lukuvuosimaksun voi maksaa lukukausittain kahdessa erässä.
- 1. opiskeluvuoden opiskelijan yhden jakson jaksomaksu on 900 euroa. Jos jaksoja on useampia, maksukatto on 2800 euroa.
- Muiden vuosien opiskelijoiden yhden jakson jaksomaksu on 850 euroa/jakso. Jos jaksoja on useampia, maksukatto on 2500 euroa.

Varausmaksu vähennetään viimeisen koulumaksuerän yhteydessä. Jos opiskelupaikka perutaan ennen opiskelun alkamista, ei varausmaksua palauteta.

Opiskelupaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä seuraavasti:

– koko lukuvuoden opiskelevat opiskelijat ovat etusijalla 2.5.2024 saakka

– lukion yksittäisten jaksojen jakso-opiskelijat vahvistetaan 3.5.2024 alkaen

Päätöksen opiskelijaksiotosta tekee koulun rehtori. Opiskelijaksiottopäätöksestä voi tehdä oikaisuvaatimuksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon (AVI).

LISÄKSI

Lukio-opintoja aloittavalla perusopetuksen päättötodistuksen lukuaineiden keskiarvoraja on 7,2. Opiskelupaikka on ehdollinen siihen saakka, kunnes peruskoulun päättötodistus on toimitettu koululle viimeistään 12.6.2024.

Elokuussa koulun alkaessa alaikäisen opiskelijan opiskelijatietolomakkeeseen vaaditaan väestötietojärjestelmään kirjatun huoltajan/huoltajien allekirjoitus, jolla varmistetaan suostumus opiskelijan opiskeluun Aurinkorannikon suomalaisen koulun lukiossa. Jos väestötietojärjestelmästä saatavan otteen mukaan alaikäisellä opiskelijalla on useampia huoltajia, opiskelijatietolomakkeeseen tarvitaan kaikkien allekirjoitus.